Human Being;
Leg's Note
I'm Florence , the owner of this Blog . Be nice here and leave your footprints at my Tagboard .Navigate around here. Kamsahamnida.
 Blackforest[s]

Wechat;
A cup of tea or coffee

Followers;
Lovely buddies

Lastdate;
Story before
Credit;
my leader here
Template , header and background by AtinTory. 50% Thank to Mayra. Other help . Edit By Yours....
Form 5 Life
Saturday, 19 January 2013 - Permalink | 6 Comments



Kehidupan tingkatan 5 sangat mencabar. Mesti pandai bahagi masa untuk akademik & kokum . 
Kadang-kadang saya tidak dapat control diri . Kalau dah penat , saya terus layan mata sampai ke senja , kadang2 masa tidur tidak teratur. Sekejap bangun , lepas tu tidur balik. 

Minggu depan kelas tambahan bagi tingkatan 3 dan 5 akan bermula. Kononnya utk memantapkan lagi kemahiran pelajar semasa menjawab soalan peperiksaan. Ya, saya berharap sangat dengan adanya kelas tambahan di sekolah dapat membantu saya sedikit demi sedikit. Sebab saya tidak ada personal tuition dekat luar. Kenapa?

Sebab saya memang tidak pernah ikut tuition di luar. Bukan sebab rasa diri ni sudah pandai , tapi memang dari kecil sampailah ke besar panjang ni saya tidak pernah ikut tuition . Saya tidak biasa dengan keadaan di luar walaupun bersama kawan-kawan. Pernah juga mama bapa terfikir mau daftarkan saya tuition dekat luar , tapi saya cakap .. "Ya , nanti saya tanya kawan . Kalau ada tuition lah".. 
Sampai sekarang tidak tuition lagi.

Saya lemah dalam semua subjek sains termasuk add maths. 
Memang tidak sussah sebenarnya . Kita saja yang malas mau berusaha utk dapatkan benda tu sendiri. 
Saya bukan jenis yang membaca buku . Saya bukan ulat buku.
Saya tidak kata yang saya pelajar pandai.
Tapi.. Saya ada cara saya sendiri. Tidak perlu mau memperlihatkan usaha kita terhadap orang lain. Sedih juga bila mama bapa cakap saya tidak pernah tengok buku , tidak belajar and so on... Tapi saya mula menganggap itu sebagai satu pembakar semangat untuk berjaya. 

Sesuatu yang saya pasti sehingga kini yang saya boleh berjaya . Memang banyak halangan datang , banyak godaan yang mengusik kita semasa inginkan sesuatu. Contoh , bila mau belajar tapi tiba2 malas... Godaan syaitan lettew. :P

Saya target 3A+, 3A, 3A-
Amin..

Labels:


Blogger S A N D R A said...

betul2.. hehe.. terasa motivated kemabali diri ini setelah m'bca post ko. hehe..

Wah! target subject apa tu? 3A+ ? hehe

 
Blogger Florence Ayum said...

@SandraHehehe baguslah ! 3A+? Of course for sejarah , bm dan pm. :D

 
Blogger Piepy said...

hermm, risau pasal spm jga yew.. mmg stress! anyway, gud luck dear. =)

 
Blogger ELFarahin said...

Amiin for you :)
Farahin pun tak pernah tuition luar. hihi.

 
Blogger Florence Ayum said...

@Piepy A'ah... teramat risau. Good luck too ;)

 
Blogger Florence Ayum said...

@ELFarahin thank you ;) Pendidikan di sekolah lbih baik drpd di luar :D

 

Post a Comment