Human Being;
Leg's Note
I'm Florence , the owner of this Blog . Be nice here and leave your footprints at my Tagboard .Navigate around here. Kamsahamnida.
 Blackforest[s]

Wechat;
A cup of tea or coffee

Followers;
Lovely buddies

Lastdate;
Story before
Credit;
my leader here
Template , header and background by AtinTory. 50% Thank to Mayra. Other help . Edit By Yours....
Bahayanya bunuh si Lipas!
Sunday, 28 April 2013 - Permalink | 3 Comments





  • Bila anda melihat binatang lipas di rumah, jangan anda memukulnya sampai mati kera isi perut lipas sangat bahaya.

  • Dalam perut Lipas terdapat cacing halus/lembut yg akan hidup meskipun diluar dari tubuh lipas. Bila cacing ini sudah berada di luar dari tubuh lipas (perut) dia akan bergerak untuk mencari tempat baru.

  • Cacing ini bentuknya sangat pendek, halus dan lembut akan terlihat pada mata kasar bila jarak pandang sekitar 10-20cm.

  • Cara nak tengok lipas ni, letak isi perut lipas di atas kertas hitam atau cermin.. Nanti cacing perut lipas akan bergerak2.

  • Sangat berbahaya apabila cacing ini sampai menyentuh kulit tubuh kita (terutama kaki) karena dapat masuk melalui pori-pori kulit atau bila ada luka terbuka pada kulit luar.
sumber : facebook. 

Saya memang tidak pernah bunuh si lipas ni. Asal nampak terus berlarian. Takut eh :3 

Labels: ,


Blogger Ƞurul Ƨyafiqah said...

Hurm, bahaya ni ! Tapi tak sangka sangat sebahaya macam tu. Hurm, Fiqah rasa rumah Fiqah takde kot yg bunuh. tapi tak pasti pulak. Hish, tetiba jadi takut pulak ! :|

#Wah blog dia dah berwajah baru lah :D

 
Blogger Florence Ayum said...

hahaha ha'ah.. Flo pun baru tau bahayanya smpai bgtu sekali . :3 hmmm lebih baik jgn pukul lah. guna saja ridsect!hahaha

#dia perli kita :P

 
Blogger Nadratul Syazwana said...

Wohh kitaorg memang selalu bunuh. Sbb ibu Nad takut dgn lipas. Erkk

 

Post a Comment